Zondag 29 juli 2012, Aremd - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Zondag 29 juli 2012, Aremd - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Zondag 29 juli 2012, Aremd

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

29 Juli 2012 | Marokko, Aremd

Laatste dag van de trekking. We wandelen via Asni, een dorp met een prachtige ligging aan de voet van de Atlas, terug naar Aremd.
Daar worden we opgehaald en rijden we terug naar Marrakech
Wandelduur: ca. 4 uur, ca. 1100 meter dalen.

De laatste dag van de trekking wandelen we, heel fijn voor mij, voornamelijk weer bergafwaarts. Helaas kan Vanessa de trekking niet zelf lopend beeindigen en gaat zij het laatste deel op de muilezel afleggen. Gelukkig dat deze mogelijkheid er is, maar het is natuurlijk wel erg jammer.
Na ongeveer vier uur lopen komen we aan in Aremd. We lunchen voor de laatste keer samen op een heerlijk plekje in de schaduw aan de voet van de Atlas. Via Asni, een dorp met een prachtige ligging aan de voet van de Atlas rijden we terug naar het sprookjesachtige Marrakech.
Dankbaar maken we die middag gebruik van het zwembad bij ons hotel in de stad! 's avonds neemt Khaled ons mee naar een restaurant in de stad waar we uitzicht hebben op het plein voor de markante Koutoubia moskee waar honderden (duizenden?) gelovigen bij elkaar komen voor het gebed tijdens de ramadan. Er heerst een hele bijzondere sfeer en het is gaaf om dit mee te maken.