Vrijdag 27 juli 2012, berghut Netler - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 juli 2012, berghut Netler - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 juli 2012, berghut Netler

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

27 Juli 2012 | Marokko, Aremd

Oude pelgrimsroute door de Mizanevallei gevolgd naar de Neltner-berghut.
Wandelduur: ca. 5 uur, ca. 1200 meter stijgen.

In alle vroegte volgen we vandaag een oude pelgrimsroute van ongeveer vijf uur door de Mizanevallei naar de Neltnerberghut. Omdat dit het beginpunt van Noord Afrika's hoogste berg, Jebel Toubkal (4165 meter) is, komen hier veel mensen naar toe. Onderweg is het dan ook een 'drukte' van belang. We komen groepjes andere wandelaars en bergbeklimmers tegen, muilezels die onder hun begeleiding voedsel en drinken naar de berghut brengen en zien we verschillende stalletjes met souvenirs en koude drankjes.
Ook in en om de berghut is het een gezellige drukte. Mensen zetten er hun tentjes op om in te overnachten, overal lopen geiten en muilezels. Op het dak van de berghut kan je heerlijk in de zon zitten of liggen en heb je een prachtig uitzicht over de vallei. We vertellen elkaar verhalen en lezen wat tot het tijd is om te eten. We delen met z'n 16-en 1 kamer met dubbele stapelbedden. Als je daar ook nog eens 16 backpacks, 16 dag-rugzakken en 16 paar bergschoenen bij optel kan je je misschien voorstellen dat de chaos compleet is :-)