Via Doha en Londen terug naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Via Doha en Londen terug naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Via Doha en Londen terug naar Amsterdam

Door: Annet Willemse

Blijf op de hoogte en volg Annet

01 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Ook op onze laatste dag in Sri Lanka staan we voor dag en dauw op. Om 05.00 uur loopt de wekker af zodat we door Thila, Ranusinghe en Abdeen keurig netjes en op tijd op het vliegveld worden afgezet. Het aller laatste afscheid, bedankjes en uitzwaaien.

Onze laatste uurtjes in Sri Lanka zijn aangebroken. Als Wilma en ik onze laatste rupees aan een Boeddhistisch boekje willen uitgeven blijkt dat we net niet genoeg geld hebben. Als ik mijn lege portemonnee laat zien aan de verkoopster lacht ze vriendelijk, geeft ons het boekje mee en stopt ook nog eens biljet terug in mijn lege portemonnee; reizen met een lege portemonnee schijnt ze een slecht idee te vinden. Een beter gevoel van afscheid nemen van dit mooie land met zijn prachtige mensen had deze mevrouw uit Sri Lanka me niet kunnen meegeven!

Onze vlucht vertrekt op tijd en deze keer landen we op klaar lichte dag in Doha, Qatar. En dit is bijzonder om te zien! Wat een vreemd land, het doet kunstmatig aan als we het tijdens de landing zien liggen. Binnen een mum van tijd zitten we in het volgende vliegtuig dat ons naar Londen brengt. Het stukje vliegen van Londen naar Amsterdam is nu een peulenschilletje. De hele reis terug verloopt prima en lekker vlot. Als we rond 22.30 uur Nederlandse tijd aankomen op Schiphol staat Wim ons al op te wachten. Tijdens de autorit naar huis vertellen we honderd uit. En eenmaal thuis in mijn eigen bed reken ik uit hoe lang ik onderweg ben geweest, ik geloof dat ik bijna 24 uur op ben :-) Ik val als een blok in slaap, maar als ik een paar uur later wakker word besef ik niet dat ik weer thuis ben en vraag ik me af in welk hotel in nu weer wakker geworden ben …

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 10 Jan. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 48851

Voorgaande reizen:

18 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Berberdorpen en Toubkal in de Hoge Atlas

25 November 2011 - 15 December 2011

Aruba

17 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Ontmoeting met hindoes en boeddhisten

22 April 2014 - 30 November -0001

Te gast in Ethiopie

Landen bezocht: