Woensdag 18 juli 2012, Amsterdam – Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Woensdag 18 juli 2012, Amsterdam – Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 juli 2012, Amsterdam – Marrakech

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

18 Juli 2012 | Marokko, Marrakesh

Met Transavia zijn we vandaag rechtstreeks naar Marrakech gevlogen. Toen we daar begin van de avond aankwamen was het warm! Heel warm! Tegen de 50 graden, niet te geloven toch?
Op de luchthaven hebben we kennis gemaakt met onze gids, Khaled, en de meeste anderen van de groep; Bas en zijn dochter Tessa uit Amsterdam, uit België kwam Eva en ook Patrick met zijn zoon Bavo en verder familie Van Der Pal bestaande uit vader André, moeder Mirjam en hun kinderen Femke, Jeske en Sietse.
In hotel Imilchil bleken Dries en Vanessa Knaapen met hun tweeling Caroline en Valentine al een dag eerder te zijn gearriveerd.
Nadat we onze rugzak op de kamer hadden gelegd zijn we met zijn allen de stad in gegaan.

In het hart van Marrakech ligt het levendige plein Djemaa-el-Fna. Hier is altijd wat te beleven.
's morgens vind je er de kleurrijkste markt van Marokko en in de middag verandert het plein in een ware kermisattractie wanneer goochelaars, slangenbezweerders, waarzeggers en bedelaars zich mengen tussen de verkopers. Dichtbij het plein staat de markante Koutoubia moskee met haar vierkante toren. Niet ver hier vandaan wist Khaled een gezellig restaurant waar we op het dakterras heerlijk hebben gegeten en elkaar een beetje beter hebben leren kennen.