Donderdag 26 juli 2012, Aremd - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Donderdag 26 juli 2012, Aremd - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 juli 2012, Aremd

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

26 Juli 2012 | Marokko, Aremd

Naar ons beginpunt in Aremd gewandeld.
Wandelduur: ca. 5 uur, ca. 900 meter stijgen en ca. 600 meter dalen.

De tocht van vandaag voert ons terug naar het beginpunt van de trekking, Aremd. Daar komen we rond het middaguur aan zodat we een beetje kunnen uitrusten.

Omdat dit ook het dorp is met de 'mooie' hamam besluiten we gewoon vandaag weer te gaan. Het blijkt om de lokale hamam te gaan. Khaled brengt ons erheen en onderhandelt voor ons over de prijs, de zeep, de scrubhandschoentjes en het Berbermeisje. Ook dit is weer een bijzondere ervaring. Onder allerlei gewaden komt een beeldschoon meisje tevoorschijn dat ons om de beurt gaat inzepen, ons haar wast en afspoelt. Ook al is de ruimte sober. het voelt als een enorme luxe en helemaal schoon gaan we nog even nagenieten en relaxen op het lekkere terras van de berghut.