Wilma en Annet naar Sri Lanka! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Wilma en Annet naar Sri Lanka! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Wilma en Annet naar Sri Lanka!

Door: Annet Willemse

Blijf op de hoogte en volg Annet

17 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Op de radio hoor ik dat dit weekend het drukste weekend van het jaar is op Schiphol ... Ik en mijn rugzak worden 's morgen rond 07.30 uur opgehaald. Wim, Gijsje en Thom brengen ons gezellig naar Schiphol waar Thom met opa en oma, nadat we afscheid van elkaar hebben genomen, naar de vliegtuigen gaat kijken. Ticketnummers hebben we al, dus paspoort door de electronische paal en er komen keurig 3 vliegtickets per persoon uitrollen. We vliegen met British Airways van Amsterdam naar Londen. Vervolgens met Qatar Airways van Londen naar Doha (Qatar) en tot slot nogmaals met Qatar Airways van Doha naar onze eindbestemming: luchthaven Katunayake, Colombo, Sri Lanka!
Onze bagage (ik heb mijn eigen record verbroken: 9,7 kg!) wordt fijn doorgelabeld dus daar hebben we geen omkijken meer naar.
Na een korte vlucht landen we op Londen Heatrow waar we onze, voorlopig laatste echte lekkere, cappuccino drinken. Bij de gate spotten Wilma en ik onze eerste reisgenoten. Kim en Thea zijn 2 gezellige meiden van rond de 30. Ze kennen elkaar van hun studie en vertellen ons dat ze ook al hebben kennis gemaakt met de broertjes Wouter (25) en Mark (30) welke we later in Qatar zullen tegen komen.
Londen Heatrow blijkt dit weekend al net zo druk te zijn als Schiphol en jammer genoeg vertrekken we door een soort van 'vliegtuigfile' zo'n uur later dan de bedoeling was. Best spannend begin met de wetenschap dat we in Qatar maar 45 minuten hebben voor de overstap...
Tijdens de vlucht vervelen we ons niet. Naast de hapjes en drankjes die we voorgeschoteld krijgen kunnen we lekker muziek luisteren, filmpjes kijken, spelletjes doen of de vluchtgegevens bekijken. Ik zeg: leve de elektronica! Rond middernacht landen we in Qatar. In de bus die ons vanaf het vliegtuig naar de vertrekhal moet brengen spreek ik 2 jongens aan die sprekend op elkaar lijken en het blijkt inderdaad om de broertjes Wouter en Mark te gaan. Een stelletje wat naast ons staat en meeluistert blijkt ons de komende 2 weken ook gezelschap te gaan houden. Het zijn Mariska (23) en Erwin (23) uit Rotterdam. Hoe goed we ook ons best doen om de volgende vlucht te halen, het blijkt kansloos. Het vliegtuig dat ons van Qatar naar Colombo moet brengen is reeds vertrokken. Hebben we wel mooi de tijd om de komende nacht Luchthaven Doha International Airport te verkennen! Buiten is het rond middernacht nog zo'n 37 graden, binnen staat de airco op 'levensgevaarlijk'. Dus buiten het feit dat hier alleen maar een paar ongemakkelijke stoeltjes staan, doen we door de kou geen oog dicht. Gelukkig hebben we een bon voor een gratis ontbijt gekregen. Na een lange, koude nacht verheugen we ons de volgende morgen dan ook enorm op een kop warme thee en een broodje. Nooit geweten dat het ontbijt in de Arabische Emiraten uit een bord frites met cola bestaat :-). Omdat we alleen euro's op zak hebben en € 10,00 voor 2 cappuccino iets overdreven vinden storten we ons dus toch maar op de patat.
Als we rond 08.00 uur bij de gate aankomen verbaast het ons dat Kim en Thea er fris en fruitig uitzien (heel anders dan wij ons voelen). Wat blijkt, zij hebben de nacht in een hotel in de stad doorgebracht, konden lekker douchen, echt ontbijten en, ook niet onbelangrijk, zijn nu in het bezit van een Qatar stempel in hun paspoort :-)