Ayubowan in Sri Lanka - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Ayubowan in Sri Lanka - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Ayubowan in Sri Lanka

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

18 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Zonder verder oponthoud vliegen we uiteindelijk dan toch naar Sri Lanka waar we 's middags aankomen op luchthaven Katunayake, Colombo. Daar worden we opgewacht door onze lokale reisleider Thila. Hij is een vriendelijke, en later blijkt ook erg geduldige, jongen van 26 die al zo'n 5 jaar bezoekers zijn land rondleidt en heel veel weet en verteld over Sri Lanka, de natuur, cultuur, religies en nog veel meer.
Thila vertelt ons dat Saskia en Stefan uit Nederland reeds met een andere vlucht netjes op tijd zijn aangekomen en al in het hotel op ons zitten te wachten. Hij neemt ons mee naar de bus die voor ons klaar staat en stelt ons voor aan Runasinghe, de chauffeur en aan Abdeen (die voor de rest van de reis Henk zal heten), de 'bijrijder' en onze grote steun en toeverlaat. Tijdens de busrit vanaf het vliegveld naar ons eerste hotel (Olenka Sunside Beach Hotel) in Marawila, ongeveer 40 kilometer verder, kunnen we al genieten van de eerste indrukken die we opdoen. Want Marawila ligt aan een rustig lang strand in een mooie tropische omgeving. Het is een heerlijk relaxt plekje dat, in tegenstelling tot het nabij gelegen Negombo, nog ontdekt moet worden door toeristen. In de omgeving staan steenbakkerijen, houtzagerijen, kerken onder en tussen de palmbomen en slagerijtjes met het vlees aan haken langs de weg. Wat een andere wereld!