Rustig dagje met een fikse wandeling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Rustig dagje met een fikse wandeling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Rustig dagje met een fikse wandeling

Door: Annet Willemse

Blijf op de hoogte en volg Annet

27 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Bandarawela ligt aan de rand van het hooggebergte, dat hier meer dan duizend meter steil afglijdt naar de lage kustvlakte. Het is een gebied met fantastische uitzichten en bergpaden langs steile afgronden en watervallen van beken die uit het centrale bergland omlaag storten. Thila draagt ons vanmorgen over aan een lokale gids die ons meeneemt voor een wandeling door plantages, bossen en over steile paadjes. De lunch gebruiken we bij zijn moslimfamilie die een heerlijke singalese maaltijd voor ons klaar maakt. We worden er zo hartelijk ontvangen! Er wordt eerst thee voor ons gezet en we krijgen stapels met foto's te zien van … allerlei mensen … De lunch is weer eens ontzettend lekker en veel. Als we later terug zijn in ons hotel besluit ik toch mijn boek maar eens te pakken (sleep ik die tenminste de hele tijd ook niet voor niets mee) en lekker te gaan zitten lezen in de tuin van het hotel. Zonnetje, hapje, drankje en gezellig gezelschap erbij. Wat kan het leven toch heerlijk en eenvoudig zijn!