Vrijdag 20 juli 2012, Ouanskera - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 juli 2012, Ouanskera - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 juli 2012, Ouanskera

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

20 Juli 2012 | Marokko, Aremd

Over de Tizi n' Tamertert in de Imenanevallei naar Ouanskera.
Wandelduur: ca. 5 uur, ca. 600 meter stijgen.

Vandaag beginnen we onze ontdekkingstocht in het Atlasgebergte eigenlijk pas echt. In het algemeen wandelen we in het gebied ten noorden van Aremd naar de minder bekende dorpjes.

Na een lekker ontbijtje starten we onze wandeling vandaag als het nog schemerig is. Deze eerste, vijf uur durende, pittige wandeling voert ons over de Tizi n'Tamertert in de Imenanevallei en we arriveren in het begin van de middag in Ouanskera. De Marokkaanse thee en biscuitjes smaken heerlijk na onze tocht en hoewel er voldoende tijd is om in de middag nog een mooie wandeling in de vallei te maken geven Wilma en ik er toch de voorkeur aan om de middag door te brengen met een goed boek in de schaduw van een boom. Onze kok zorgt weer voor een smakelijke maaltijd en we gaan allemaal vroeg slapen in de eenvoudige berghut.