Zaterdag 21 juli 2012, Iabessene - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Zaterdag 21 juli 2012, Iabessene - Reisverslag uit Aremd, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Zaterdag 21 juli 2012, Iabessene

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

21 Juli 2012 | Marokko, Aremd

Pittige klim over een pas van 3250 meter via de bergdorpen Tachedirt en Tizi n' Tachedirt naar Iabessene.
Wandelduur: ca. 7 uur, ca. 1000 meter stijgen en ca. 700 meter dalen.

De ochtend begint vroeg. Met havermout pap. Brrrr. Ik weet dan nog niet dat dit voor de komende dagen ons gebruikelijke ontbijt gaat worden....
Afijn we beginnen 's morgens vroeg weer in het donker te lopen met een pittige klim over een pas van 3250 meter. Ik heb het zwaar. Telkens begin ik toch weer in een te hoog tempo te klimmen waarbij mijn hartslag in no time omhoog schiet. Ik probeer het juiste tempo en ritme te vinden, maar dat valt nog niet mee. Het tempo van de anderen ligt bij het klimmen een stuk hoger dan het mijne en ik wil niet teveel achterop raken. Telkens laat ik me dan weer verleiden om sneller te klimmen dan goed voor me is. Met een rugzak waarin aan het begin van de dag 3 liter water en nog wat los spul zit valt het me dus best zwaar.
Via de bergdorpen Tachedirt en Tizi n'Tachedirt dalen we af naar het afgelegen dorpje Iabessene waar we na ongeveer 6 uur aankomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 10 Jan. 2010
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 48855

Voorgaande reizen:

18 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Berberdorpen en Toubkal in de Hoge Atlas

25 November 2011 - 15 December 2011

Aruba

17 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Ontmoeting met hindoes en boeddhisten

22 April 2014 - 30 November -0001

Te gast in Ethiopie

Landen bezocht: