Zondag 22 juli 2012, Oukaimeden - Reisverslag uit Oukaïmeden, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Zondag 22 juli 2012, Oukaimeden - Reisverslag uit Oukaïmeden, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Zondag 22 juli 2012, Oukaimeden

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

22 Juli 2012 | Marokko, Oukaïmeden

Tocht door de alpine valeien van Oukaimeden. Via Tizi Mzlee, Agounss en Tizi n' Ouatter naat Oukaimeden.
Wandelduur: ca. 7 uur, ca. 1100 meter stijgen en dalen.

Vandaag worden de muilezels opgetuigd voor een tocht door de alpine valleien van Oukaimeden. In de wintermaanden wordt hier veel geskied, maar nu is het gebied uitgestorven.
Na ongeveer 7 uur wandelen, via Tizi Mzlee, Agounss en Tizi n'Ouatter, bereiken we de berghut in Oukaimeden. Het is een berghut met goede voorzieningen zoals voldoende douches met warm water, normale en schone toiletten en prettige stapelbedden. Omdat onze kok hier ook nog eens over een goed uitgeruste keuken beschikt verrast hij ons met een heerlijke lekkernij bij de gebruikelijke 'middag' thee. Het is een soort oliebol waar vijgenjam bij geserveerd wordt. De schaal met bollen gaat dan ook schoon op!
Wat een lekker plekje is dit!. We gaan allemaal uitgebreid onder de douche, lezen wat op het zonovergoten terras, doen spelletjes en zingen 's avonds mee met muziek op de iPad van Dries.