Maandag 23 juli 2012, beklimming Jebel Oukaimeden - Reisverslag uit Oukaïmeden, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu Maandag 23 juli 2012, beklimming Jebel Oukaimeden - Reisverslag uit Oukaïmeden, Marokko van Annet Willemse - WaarBenJij.nu

Maandag 23 juli 2012, beklimming Jebel Oukaimeden

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

23 Juli 2012 | Marokko, Oukaïmeden

Klim en afdaling van ongeveer 4 uur naar de top van de Jebel Oukaimeden (3262 meter).

Vandaag is het mogelijk om een klim en een afdaling te maken van ongeveer vier uur naar de top van Jebel Oukaimeden (3262 meter).
Maar ik doe het, samen met Bas, Tessa en Eva, liever wat rustiger aan. We maken een wandelingetje door het uitgestorven wintersport plaatsje en genieten van een prachtig vergezicht aan het eind van het dorp. De rest van de dag breng ik lezend op het terras van de berghut door. Ook hebben we ontdekt dat er een hotel is waar men biertjes verkoopt. In een Moslim land, waar het ook nog eens ramadan is, is dit een grote uitzondering waar wij, Europese dames, graag gebruik van maken!
Tot mijn stomme verbazing hoor ik in dit land van muilezels ineens een paard op ijzers langslopen en zie even later dat deze edele viervoeter getraind wordt op de groene skipiste voor onze berghut :-)
's avonds besluiten we ons toch nog even aan een 'klein' klimmetje te wagen om achter de berghut de zon onder te zien gaan. Werkelijk een prachtig gezicht!